“Mustafa Kemal Atatürk”
“Sabah – İstanbul” imzalı, döneminde renklendirilmiştir.
98 x 67,5 cm. ... Foto Sabah
1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten
kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar
yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin
bitişiğindeki stüdyosuna taşınmış, Laroche’la çalışmalarına 1873’e kadar devam etmiştir. Kent manzaralarının
yanı sıra portrelerdeki başarısıyla da dikkat çeken Pascal Sébah’ın 1869’da Osman Hamdi
Bey’le tanışması ilginç bir iş birliğine zemin hazırlamış, bundan böyle ressamın eserlerinde kullanması
için pek çok fotoğraf çekmiştir. 1873 yılında Viyana’da açılan Osmanlı sergisine gönderilen giysilerin
büyük boyutlu fotoğraflarından oluşan bir albüm hazırlamış; panoramalar, “stereoscope”lar, manzaralar,
günlük yaşamdan kesitleri fotoğraflayarak çalışmalarına devam etmiştir. Pascal Sébah’ın 1883’te
geçirdiği beyin kanaması sonucu felç olması üzerine kardeşi stüdyonun yöntemini devralmıştır.
1885’te Polycarpe Joaillier ile kurulan ortaklık sonucunda, “Sébah & Joaillier” adıyla Ortadoğu’nun en
tanınan fotoğraf stüdyolarından biri ortaya çıkmış. XX. yüzyıl başlarında Joaillier ortaklıktan ayrılmış,
1908’de stüdyo Agop İskender ve Perpinyani’ye devredilmiştir. Cumhuriyet’le birlikte el değiştiren ve
Foto Sabah adını alan stüdyo 1950’lere kadar yaşamaya devam etmiştir.Devamını Oku
Nilgün Uysal; Serra Tüzün (hazırlayanlar), Bugünün
bilgileriyle Kemal’in Türkiye’si: La Turquie Kamaliste
[Kemaliste]. İstanbul, Boyut Yayıncılık, 2014. 385 s, resimli,
36,5 x 35,5 cm, bez cildinde, ö...zel kutusu içinde, sertifikalı.
“Kemal’in Türkiye’si, okuyucuları Türkiye Cumhuriyeti’nin
gençlik yıllarına bir yolculuğa çıkarıyor. Erken Cumhuriyet
Dönemi’ndeki “Yeni Türkiye”yi dünyaya tanıtan La Turquie
Kamaliste dergisine ve “Genç Cumhuriyet”e; günümüz tarihçileri
ve yazarları, bugünün Türkiye’sinden bakıyor. Orijinal
fotoğraflar, kapaklar ve 1934-1948 yılları arasında yayınlanmış
tüm fasiküllerin nadide tıpkıbasımlarının da yer aldığı bu
kitap, aynı zamanda Cumhuriyet tarihine dair çok önemli bir
belge niteliği de taşıyor. Bozkurt Güvenç, Murat Belge, Orhan
Koloğlu, Altan Öymen, Ayşe Hür gibi önemli bilim insanları ve
yazarların değerlendirmeleriyle zenginleşen eserde, dergide
yer alan makaleler Türk kimliği, eğitim, mimarlık ve ekonomiye
dair alt başlıklarda ayrıntılarıyla incelemektedir. Ön kısımda
araştırmacı ve yazarların incelemeleri, arka kısımda ise derginin
eşsiz tıpkıbasım sayfaları ve La Turquie Kamaliste’i yaratan
isimler hakkında bilgiler sunulmaktadır.” (Tanıtım yazısından)Devamını Oku
Türkiye Büyük Millet Meclisi Albümü: Bir tarihçe ile Meclis
Azay-ı Kiramı’nın tasvirlerini muhtevi albüm. Ankara,
Yenigün Matbaası, 1337 [1921]. 9 – 21. sayfalar, (künye
sayfası ve baştaki ilk 8 sayfa... eksiktir) 128 yaprak, 15 x 23
cm, kimi sayfalarda lekelenmeler mevcuttur. “Himaye-i Etfal
Cemiyeti namına tertib ve tabedilmiştir.
Bu albüm, vatan için bütün ümit ve halas kapılarının
kapandığı feci bir devirde millet ve memleketi hedef. İsal
etmeği deruhte eden Türkiye Büyük Millet Meclisi azay-ı
kiramının resimlerini ihtiva eder. Albümün hakk-ı neşri
istiklal şehitlerinin millete tevdi ve emanet eylediği eytamı
faal ve samimi kollarıyla der-aguş eyleyen Anadolu Himaye-i
Etfal Cemiyet-i muhteremesine terk edilmiştir.” TBMM’nin
ilk açılışında bulunan meclis üyelerinin fotoğraflarını içeren
albümdür.Devamını Oku
Karl Eller; Dieter Wolf, Das Goldene buch der Türkei. Das
bild Kleinasiens im wandel der zeiten, mit einem Geleitwort
des türkischen Botschafters in der Bundesrepublik
Deutschland, önsöz: Ziya Müezzin...oğlu, München, F.
Bruckman KG, 1966. 2. Basım, 180 s, 152 levha, 24,5 x 28,5
cm, bez cildinde; iç kapakta alınmış notlar vardır.Büyükelçi Ziya Müderrisoğlu’nun önsözünü kaleme aldığı ve
Türkiye’nin çeşitli alanlarda geçirdiği değişim sürecinin aktarıldığı,
özellikte tarihi bölgelerin fotoğraflar eşliğinde sunulduğu
bir çalışmadır.Devamını Oku
Türk Tarihinin Ana Hatları. İstanbul, Devlet Matbaası, 1930.
xvi+606+2+5+3 s, 14,5 x 23 cm, orijinal karton kapaklı
haliyle, çok temiz.
Türk Ocağı “Türk Tarihi Heyeti” azalarından Afet Hf. ile Mehmet
...Tevfik, Samih Rifat, Akçura Yusuf, Dr. Reşit Galip, Hasan
Cemil, Sadri Maksudi, Şemsettin, Vasıf ve Yusuf Ziya Beyler
tarafından iktitaf, tercüme ve telif yolları ile yapılmış bir teşebbüstür.
“Türk Tarihi Heyetinin” başka azalarının ve mevzu ile
alâkalı zatlerin mütalea ve tentik nazarlarına arzolunmak üzere
yalnız yüz nüsha basılmıştır. Kitap toplam XI bölümde oluşmaktadır:
1 – Beşer Tarihine Methal; 2 – Türk Tarihine Methal;
3 – Çin; 4 – Hint; 5 – Kalde, Elam, Asur; 6 – Mısır; 7 – Anadolu;
8 – Ege Havzası; 9 – Eski İtalya ve Etrüskler; 10 – İran;
11 – Orta Asya; “Bu kitap niçin yazıldı?” başlıklı sunuş yazısından:
“Bu kitap, muayen bir maksat gözetilerek yazılmıştır…
Şimdiye kadar memleketimizde neşrolunan tarih kitaplarında
Türklerin dünya tarihindeki rolleri şuurlu veya şuursuz olarak küçültülmüştür. Türklerin, ecdat hakkında böyle yanlış malumat
alması, Türklüğün kendini tanımasında, benliğini inkişaf
ettirmesinde zararlı olmuştur. Bu kitapta istihdaf olunana asıl
gaye, bugün bütün dünyada tabiî mevkiini istirdat eden ve bu
şuurla yaşayan milletimiz için zararlı olan bu hataların tashihine
çalışmaktır, aynı zamanda bu, son büyük hadiselerle
ruhunda benlik ve birlik ruhu uyanan Türk milleti için milli bir
tarih yazmak ihtiyacı önünde atılmış ilk adımdır.”Devamını Oku
Şefik E. Atabey; Leonora Navari, The Ottoman World: The
Şefik E. Atabey Collection: Books, Manuscripts and Maps,
Bernard J. Shapero, London, 1998. 2 cilt: 757 s, resimli,
34,5 x 24 cm, kırmızı bez cil...tlerinde.
Şefik Atabey’in dünyaca ünlü Osmanlı Dünyası kitapları
koleksiyonunun dökümü. Nadir kitaplar konusunda
hazırladığı benzer kataloglarıyla tanınan Leonora Navari
tarafından hazırlanan çalışmada, koleksiyonda yer alan
1370 adet kitap bütün yönleriyle, zengin bir görsellikle
sunulmuştur.Devamını Oku
a. Aynizâde Hasan Tahsin [Ayni] (hazırlayan), Borsa Rehberi
1928, İstanbul Esham ve Tahvilat – Kambiyo Borsası Meclis
İdaresi tarafından tertip edilmiştir, İstanbul, Matbaa-i
Ebüzziya, 1928. 700+102+1...0 s, 22 levha, 28 x 20 cm, sırtı
yorgun orijinal cildindedir.
b. Aynizâde Hasan Tahsin [Ayni] (hazırlayan), Bursa Rehberi
1928, Osmanlıca’dan aktaran: H. Ragıp Batumlu, 2 cilt,
İstanbul, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, 1992 – 1990. 2
cilt: c.1 – xvı+296 s, (2. Baskı, 1992); c.2 – xvı+342 s,
16,5 x 24 cm, karton kapaklı halleriyle.
Kuruluşu 1886 yılına dayanan İstanbul Borsası’nın tarihçesi.
Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk borsa rehberidir. Çalışma, İstanbul
Borsa Meclisi tarafından Darülfünun Müderrislerinde Hasan
Tahsin Bey’e hazırlatılmıştır. Rehberde borsa ile ilgili her tür bilgiye
yer verilmeye çalışılmıştır. Borsaların tarihçesi, borsa işlemleri,
borsa deyimleri, borsa ile ilgili o döneme dek yayınlanan
yasalar, tüzükler, yönetmeliklerin yanı sıra, borsa resmi kayıtlarına
alınmış tüm şirketlerin ana sözleşmeleri, bilançoları hakkında
da bilgilere yer verilmiştir. Hasan Tahsin Bey’in bu kapsamlı
çalışmasının 1928 yılında yapılan ilk basımı, 1990 yılında Menkul
Kıymetler Borsası tarafında Latin harflerine aktartılarak yapılan
sadeleştirilmiş iki ciltlik baskısıyla birlikte satışa sunulmuştur.Devamını Oku
Antoine Ignace Melling, İstanbul ve Boğaz kıyılarına
pitoresk seyahat = A picturesque voyage to Constantinople
and the shores of the Bosphorus = Voyage pittoresque de
Constantinople et des rives du Bo...sphore, yayına hazırlayan:
Rezan Benatar. Çevirmenler: Irvin Cemil Schick, Ece
Zerman. İstanbul, Denizler Kitabevi, 2012. 267 s., s/b resimli.
51,5 x 35 cm, Türkçe, Fransızca ve İngilizce.
Yayıncısının orijinal bez cildinde. Orijinal kutusu içinde.
1795 – 1805 yılları asarında İstanbul’da kalan Fransız seyyah
ve sanatçı Antoine Ignace Melling (1763 – 1831) yaptığı resimlerle
18. yüzyılın son yarısındaki İstanbul’u ölümsüzleştirmiştir.
Melling, Kabakçı Mustafa isyanının ilk hazırlıklarını
görerek Fransız elçisinin tavsiyesi üzerine İstanbul’da yaptığı
resimleri toplayarak Fransa’ya gider. Fransa’da resimlerini
sergileyen Melling, bunların gravür olarak basılmasını ister. O
sıralarda Fransa’da 1789 ihtilalinin sarsıntıları sürdüğünden ve
dolayısıyla bu tür bir sanat olayını destekleme olasılığı pek zayıf
olmasına rağmen, resimlerini sergileyince beklediği ilgiyi
bulmakta pek gecikmez. Nihayet, 1809’da gereken destekler
bulunur. Paris’in en ünlü gravür sanatçılarından Jean Denis
Barbié du Bocage ve Charles Dominique de Lacretelle’in katılımı ile eser yayınlanır. Eser, 19. yüzyılın başında Fransa’da
olduğu kadar dünyada da yayınlanan en güzel kitaplardan
biridir. Kâğıdı özel olarak imal edilmiş, boyutları çok büyük
olmasından dolayı sayfa sayfa basılmıştır. 1809 ile 1819 yılları
arasında parça parça basılan bu eserin baskı sayısı oldukça
sınırlı tutulmuştur. Basılan nüshalar genellikle dönemin devlet
adamlarına hediye edildiğinden dolayı, dolaşımda olan
nüshası her zaman son derece sınırlı olmuştur. Müzayedeye
sunduğumuz, bu nadir eserin yakın zamanlarda ülkemizde
yapılan bir tıpkıbasımıdır.Devamını Oku
Ernest H. Gombrich, Sanatın Öyküsü: Başlangıcından
Günümüze Sanat Tarihi. Resim, Heykel, Mimarlık, çeviren:
Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1980. 497 s,
resimli, 17,5 x 25 cm, şömizi yorgu...n, orijinal bez cildinde.
Avusturyalı sanat tarihçisi Gombrich’in hazırladığı bu
kaynak eser, pek çok dile çevrilmiş, güzel sanatlar öğrencileri
için ders kitabı olmuştur. Genç yaşta aramızdan ayrılan
Bedrettin Cömert tarafından dilimize kazandırılan bu
eser, çevirideki başarısından dolayı 1977 yılında Türk Dil
Kurumu çeviri ödülü almıştır.Devamını Oku
Pierre Loti (Louis Marie Julien Viaud), Aziyadé, illustrations
de Aug[uste] Leroux, Paris, Calman-levy, 1936, 247, 5 s,
metin dışı levhalar, 23 x 18 cm, yayıncısının karton kapaklı
cildinde.
Pierre Lo...ti’nin yazma merakı okul yıllarında başladı. 15 yaşındayken
Deniz Harp Okulu’na gitmek için evinden ayrılıp
Paris’e giden Loti, yalnızlıktan kurtulmanın yolunu yazmakta
buldu. 1866 yılının Kasım ayından itibaren tutmaya başladığı
bu günlük yazarlık serüveninde hayli önemli rol oynadı. Zira
Pierre Loti, otobiyografik unsurlar barındıran hemen bütün
kitaplarını günlüklerinden yola çıkarak kaleme aldı. 1872 yılında
Fransız donanmasına katılan Pierre Loti’nin gemisi
önce Tahiti, ardından da Senegal’e uğrar. Tahiti’de Kraliçe 6. Pomané’nin huzuruna çıkılır. İşte bu ilk seyahatte kraliyet
ailesi bu genç subaya yıllar sonra yapıtlarını imzalayacağı
“Loti” lakabını takar. Tahiti’den Senegal’e, Mısır’dan Çin’e,
Hindistan’dan Amerika’ya kadar birçok ülkeyi gezen, gördüğü
yerler arasında sadece ve sadece İstanbul’u “ikinci vatan” olarak
benimseyen Pierre Loti, yaşadığı sürece yedi kez ziyaret
ettiği İstanbul’da bugün yalnızca yapıtlarıyla değil, adını taşıyan
tepeyle de ölümsüzleşti. Aziyadé ile, bir Türk asilzadesinin
haremindeki o genç kadınla 1877’de karşılaştı. Kısa ama
çılgınca bir aşk yaşadılar. Neden sonra yeniden İstanbul’a
döndüğünde genç kadının kahrından öldüğünü öğrendi. Kalbinden
asla atamadığı kadının yüce hatırasına duyduğu saygının
gereği olarak 1879’da Aziyade’yi, 1892’de ise Fantome
d’Orient’i yayınladı.Devamını Oku
Şadi-i Şirazi, Kitâb-ı Gülistan, yayın yeri ve tarihi
belirtilmemiştir, 256 s, bazı sayfa kenarlarında notlar vardır,
12,5 x 19,5 cm, siyah bez cildinde.
Gülistan, İslam Edebiyatı’nın en çok okunan ve... Batı’da
en çok bilinen temel eserlerinden biridir. Müzayedeye
sunduğumuz, bu çok sevilen klasiğin, yayın yeri ve tarihi
belirtilmemiş bir basımıdır.Devamını Oku
Ebüzziya Tevfik, Takvim-i Ebüziyya – 1271/72 - 1310-1311
seneler içün. 1. Sene = Calenderier Ebuziyya Pour L’année
1271-72 Nouveau Style Solaire de L’Hégire, İstanbul,
Matbaa-i Ebüzziya, 1310 [1893]. ...4+264, 76 resmi havidir,
14 x 20 cm, yoğun orijinal haliyle.
Osmanlı yayıncılık hayatından önemli bir yer tutan ve ülkemizde
dizi yayıncılığını başlatan Ebüzziya Tevfik Bey, muhtelif
takvimler de yayınlamıştır. Müzayedede sunduğumuz, bu değerli
yayıncımızın yayınladığı takvimlerden biridir.Devamını Oku