2500,00 TL

Bazı ayrıntılarda fırça ile yapılmış renk tuşlamalar mevcuttur, kağıt üzerinde yer yer (vazoda, şalda, perdede ufak dökülmeler göze çarpmaktadır, çerçevli. 19. yüzyılda ‘sanatçıların le aldıkları konulardan’ yola çıkarak kendini gösteren oryantalist resimlerde ana tema; Doğu’nun, yani ağırlıklı olarak İslam dünyasının egzotik, 2büyülü’ ve kendilerine yabancı gelen yaşantılarına duyulan ilginin tuvale yansımasıdır. Sanatçıların bir bölümü bizzat gidip gördüklerini betimleme şeklinde yapmışken bir bölümü dehiç Doğu’ya gitmeden; gidenlerin anlatımlarından, yazıya dökülmüş anılarından ve gözlemlerinden, orada toplanıp getirilmiş eşyalardan, fotoğraf ve çizimlerden yararlanarak kompozisyonlarını oluşturmuşlardır. Müzayedeye sunduğumuz bu renkli taşbaskı, ikinci gruba giren bir kompozisyondur, yani anlatılanlardan yola çıkaran sanatçının imgeleminde oluşturulmuş olduğu bir konudur. İki figürün bulunduğu pencere açıklığınınformunda da oryantalist mimarinin karakteristik kemer biçimlerinden ‘k

Eser Detayını Gör