2500,00 TL

İmzalı, beyaz renkli hamurlu, şeffaf renksiz sırlı, sır altına kobalt mavisi ve turkuaz renkler kullanılarak yapılmış eserde sanatçı, ün hattat “Emin Barın”ın kûfi hatla dört kez “Besmele” yazılı bir levhasını, 16. yüzyıl tarzı orijinal İznik çinileri tekniği ile işlemiştir. 40 x 40 cm. 


GÜVENÇ GÜVEN (Amel-i Güven) (1958)

Sanatçı değişik cami ve mimari yapılardaki kalem işleri çalışmaları sonrası TC Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen Edirne Selimiye Camii (1983 – 1985), İstanbul Sultan Ahmet Camii (1986 – 1988) restorasyonlarında kalem işleri sorumlusu olarak görev yapmıştır. Kalem işlerinde birçok eleman yetiştirmiştir. 1988 yılından itibaren serbest olarak kendi ekibi ile restorasyon ve tezyinatlara devam etmektedir. Özellikle Mimar Sinan’ın en mükemmel eseri olan Edirne Selimiye Camii restorasyonu sırasında gördüğü sanatın doruğundaki örneklerin etkisiyle bunların nasıl yapılabileceğini düşünüp yoğun çalışma ve araştırma sonrası kendi felsefesini oluşturmuştur. Mimar Sinan Üniversitesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Öğretim üyelerinden Hattat Mahmut Öncü’den hat yazı, Tahsin Aykutalp’ten desen dersleri almıştır. Elliye yakın caminin kalem işlerini özgün desen, renk ve kompozisyonları ile tezyin etmiştir. 1998 yılında ABD Los Angeles’ta Suudi Arabistan Kralının yaptırdığı King Fahd Mosque’un iç süslemesini ve Türk desenleri ile çok özel vitray çalışmaları yapmıştır. Bu çalışmalar ABD’de ilk defa uygulanmış olup büyük ilgi görmüştür. 2000 yılında Bahreyn’de başkent Manama’da bir caminin kalem işlerini yapmıştır. Ayrıca yalnız Mimar Sinan’ın eserlerinde bulunan ahşap üstü kalem işlerini klasik ve özgün çalışma olarak 400 yıl sonra orijinale en yakın teknik ile gerçekleştirmiştir. Yaklaşık 350 yıl gibi bir aradan sonra 16. yüzyıl İznik çinilerinin tekniğini, yıllar süren araştırma ve uygulama sonucu bulan üstat Faik Kırımlı’dan (1995) dersler almış ve kendi çini atölyesini kurmuştur. Güvenç Güven, yapmış olduğu restorasyon, kalem işleri, ahşap üstü kalem işleri ve İznik çinileri çalışmalarını, 1986 yılından itibaren de Geleneksel Türk Sanatları sanatçısı ve Mimar Sinan Üniversitesi Geleneksel Türk Sanatları bölümü öğretim görevlisi olan eşi Nursen Güven ile birlikte Türk sanatının en yüksek devri olan 16. yüzyıl (Kanuni Sultan Süleyman – Mimar Sinan) dönemindeki mükemmelliği hedefleyerek klasik ve özgün çalışmalar yapmaktadır. Sanatçının eserleri yerli ve yabancı koleksiyonlarda ve müzelerde bulunmaktadır. 2006 yılında Riyad’da Uluslararası Geleneksel Sanatlar Kongresi ve Yarışmasında I.lik ödülü kazanmıştır. Uluslararası etkinliklere Türkiye’yi temsilen katılan ve geleneksel sanatlarda konferanslar veren sanatçı çeşitli karma ve kişisel sergiler de açmıştır.

Eser Detayını Gör

'Hattat "Nazif Efendi"ye ait levha XXi. yüzyılın en önemli seramik sanatçısı "Güvenç Güven" tarafından 16. yüzyıl Tarzı Orijinal İznik çinileri tekniği ile yapılmıştır. Eski Türkçe imzalı, dikdörtgen formlu, beyaz renkli hamurlu, şeffaf sırlı, sır altına kobalt mavisi ve beyaz renk kullanılarak yapılmış eserde celi sülüs hatla Arapça "La havle vela

Eser Detayını Gör

'Hattat "İsmail Hakkı Altunbezer"e ait levha XXi. yüzyılın en önemli seramik sanatçısı "Güvenç Güven" tarafından 16. yüzyıl Tarzı Orijinal İznik çinileri tekniği ile yapılmıştır. İki parçadan müteşekkil, dikdörtgen formlu, beyaz renkli hamurlu, şeffaf sırlı, sır altına kobalt mavisi ve beyaz renk kullanılarak yapılmış eserde celi sülüs müsenna (aynalı)

Eser Detayını Gör

Hattat "Kamil Akdik"e ait levha XXi. yüzyılın en önemli seramik sanatçısı "Güvenç Güven" tarafından 16. yüzyıl Tarzı Orijinal İznik çinileri tekniği ile yapılmıştır. Eski Türkçe imzalı, iki parçadan müteşekkil, dikdörtgen formlu, beyaz renkli hamurlu, şeffaf sırlı, sır altına kobalt mavisi ve beyaz renk kullanılarak yapılmış eserde celi sülüs hatla Arapça, mealen; "Allah bütün işlerinizde size yardım eder" duası yazılıdır. Harflerin içi turkuaz ve mercan kırmızısı ile renklendirilmiştir.

Eser Detayını Gör

'Hattat "Sami Efendi"ye ait levha XXi. yüzyılın en önemli seramik sanatçısı "Güvenç Güven" tarafından 16. yüzyıl Tarzı Orijinal İznik çinileri tekniği ile yapılmıştır. Eski Türkçe imzalı, iki parçadan müteşekkil, dikdörtgen formlu, beyaz renkli hamurlu, şeffaf sırlı, sır altına kobalt mavisi ve beyaz renk kullanılarak yapılmış eserde celi sülüs hatla Arapça, mealen; "Benden sonra gelecek ismi Ahmed olan bir peygamberi müjdeleyici olarak geldim (Saff Suresi,

Eser Detayını Gör

Hattat " Kamil Akdik "e ait levhanın xxı. Yüzyılın en önemli seramik sanatçısı "Güvenç Güven" tarafından 16.yüzyıl Tarzı Orijinal İznik çinileri tekniği ile yapılmıştır."Allah başarıda en büyük yardımcımızdır" yazılıdır.

Eser Detayını Gör

Hattat " Nazif Efendi "e ait levhanın xxı. Yüzyılın en önemli seramik sanatçısı "Güvenç Güven" tarafından 16.yüzyıl Tarzı Orijinal İznik çinileri tekniği ile yapılmıştır."Ey halimi bilen Allah dayanağim sensin" yazılıdır.

Eser Detayını Gör

Eski Türkçe imzalı,kare formlu, beyaz renkli hamurlu, şeffaf sırlı,sır altına turkuaz, kobalt mavisi ve mercan kırmızısı renk kullanılarak yapılmış eserde kabe tasviri yer almaktadır." Şüphesiz insan için kurulan ilk ibadet evi , elbette Mekke "de alemlere rahmet ve hidayet kaynağı olarak kurulan kabe" dir

Eser Detayını Gör

Eski Türkçe imzalı, iki parçadan müteşekkil dikdörtgen formlu, beyaz renkli hamurlu, şeffaf sırlı, sır altına yeşil, sarı,turkuaz,kobalt mavisi ve mercan kırmızısı rebk kullanılarak yapılmış eserde kabe tasviri yer almaktadır. "Kime kim Kabe nasib ola Huda rahmet eder-Her kişi sevdiğini hanesine davet eder"yazılıdır.

Eser Detayını Gör