"Sultan Abdülmecid (1839-1861)" tuğralı, altıgen kaideli, çan formundaki zarfların gövdeleri dilimli olup, üzerleri taramalı ve çiçek motifi dolgulu madalyonlarla süslüdür. Beyaz porselen fincanlarının bordürleri çok renkli bitkisel motiflidir. Orijinal kutusu içindedir.
"Sultan ii. Abdülhamid (1876-1909)" tuğralı vermeil tabakların kenarları ajur tekniğiyle yapılmıştır. Çin porseleni kahve fincanlarının üzeri mine işçiliklidir. Tabak çapı: 12,5 cm.
"Sultan ii. Abdülhamid (1876-1909)" tuğralı, çan gövdeli zarfların dış yüzeyleri kalem işçiliğiyle desenlenmiştir.
Kaşıklar "Sultan ii. Abdülhamid (1876- 1909)" tuğralı, sap kısımları kalem işçiliğiyle desenlenmiştir. Ajur gövdeleri çilek motifli zarflar düşük ayar gümüşten mamuldür.Uzunluk (kaşıklar): 15,5 cm. Çap (zarf): 5,5 cm.
'a. İstanbul işi, tüm yüzeyi çok ince savat işçiliğiyle yapılmış asma yaprakları, kuş figürleri ve bitkisel motiflerle süslüdür. Ağızlığı vermeil çubuk işçilik kalitesi itibariyle türünün dikkat çekici örneklerindendir.Uzunluk: 19 cm.
Hasır örgülü kemerin tokasının üzeri çiçek buketi aplikedir. Haliyle.
"Sultan V. Mehmed Reşad (1909-1918)" tuğralı, dışa dönük kenarlı tabakları üzerinde Hıdiv tacı altında "M" inisyali yer almaktadır. Tüm yüzeyleri ajur tekniğiyle bitkisel motif kesimli olup, motiflerin üzerleri kalem işçiliğiyle desenlenmiştir. Çap: 19,5 cm.
Yekpare gümüşten dövme tekniği ile yapılmış, dış bükey kenarlı tasın bombeli merkezi kabartma tekniğiyle kilise tasviri, melek ve kuş figürleriyle desenlidir.
"Sultan Abdülmecid (1839-1861)" tuğralı eserler kozalak formunda tasarlanmıştır. Haliyle. Yükseklik (gülabdan): 16 cm. Buhurdan: 14 x 17 x 13,5 cm.
'"Sultan ii. Abdülhamid (1876-1909)" tuğralı, yekpare gümüşten dövme tekniğiyle yapılmış tasın tüm yüzeyi kabartma tekniğiyle desenlenmiştir. Merkezinde çiçek ve yaprak sarmalları içinde gül toplulukları, kenarlarında
"Sultan Abdülmecid (1839-1861)" tuğralı, halka tabanlı, yüksek kenarlı hamamtasının iç yüzeyinin merkezi Aznavur işi ile desenlidir. Çap: 20 cm.
'Eski Türkçe "Matat Ğazarosyan" usta damgalı, halka tabanlı, yüksek kenarlı hamamtası yalın yüzeylidir. Haliyle.
"Sultan ii. Abdülhamid (1876-1909)" tuğralı, oval formlu, dış bükey kenarlı, gövdeye vidalı kulpları bitkisel kıvrımlıdır. İç yüzeyi ve kenarları Aznavur işi ile desenli olup, merkezinde kalem işçiliğiyle yapılmış stilize şemse motifi yer almaktadır. İşçilik kalitesi, ebadı ve ağırlığı itibariyle türünün güzel örneklerindendir. 48,5 x 72 cm.
'Viyana yapımı, terracottadan mamul eserde "Osmanlı derviş" figürü tasvir edilmiştir. Altın yaldızlı ahşap kaideli, ayaklarında sandaletleri, başında kavuğu ve üzerinde kumaştan mamul sırmalı geleneksel kıyafetleri içindeki figürün gözleri camdan yapılmıştır. İşçilik kalitesi itibariyle döneminin tüm özelliklerini yansıtan nadir
'"Sultan i. Mahmud (1730-1754) tuğralı, eski Türkçe "Amel-i Mehmed" usta damgalı (*Ref: Garo Kürkman, Osmanlı Gümüş Damgaları, sayfa 106) divit hokka ve kalemlikten müteşekkildir. Yalın yüzeyli gövde ve hokkanın bordürleri ile alt kısmı kalem işçiliğiyle yapılmış zengin bitkisel motiflerle süslü olup, üzerleri vermeildir. Hokka kapağının üzerinde menteşe çubuklarının arasındaki şemse motifinin üzerine aplike yeşil renk yarı değerli taş yer almaktadır. Gümüş zinciri mevcut eser, dönemi, ebadı ve işçilik kalitesi itibariyle ender bulunur koleksiyonluk bir eserdir.
'"Sultan ii. Abdülhamid (1876-1909)" tuğralı, altı ayaklı kaideli, çan gövdeli ve kapaklı tatlılığın tüm yüzeyi Aznavur desenlidir. Kaide ve ağız bordürü kabartma çiçek toplulukları ile çevrili, kapak tutamağı tavus kuşu şeklindedir.
'"Sultan V. Mehmed Reşad (1909-1918)" tuğralı, yuvarlak kaideli, kulplu, imbikli ve kubbe şeklinde kapaklıdır. Dış yüzeyi dalga formlu Aznavur işi ile desenli olup, merkezinde bitkisel motif şeklinde madalyon yer almaktadır. Kapak tutamağı kuş formunda olan kahvedan, ebadı ve işçilik kalitesi itibariyle türünün güzel bir örneğidir.
Çelik gövdeli, bronz saplı makaslardan birinin üzeri altın kakma tekniğiyle desenlenmiştir. Bir adedinin sap kısmı harf oyma tekniğiyle eski Türkçe "Ya Fettah" ibarelidir.
'Bakırdan dövme tekniği ile yapılmış, halka kaideli, silindirik gövdeli ve gövdeye menteşeli kubbe kapaklıdır. Gövde ve kapak yüzeyi sathi kazıma tekniği ile birbirine bağlı çelenklerle desenlidir. Tombak kondisyonu iyidir.
'Bakırdan dövme tekniği ile yapılmış, yüzeyleri tombaklanmıştır. Yüksek kaideli ateşliği yuvarlak tablaya perçinli buhurdan kubbe kapaklıdır. Kabartma sarmal dilimli ateşlik ve kapak kısmı desensiz olup, kapağı yer yer ajurludur. Tepeliği kozalak şeklinde olan eser, formu itibariyle türünün nadir bir örneğidir. Tabla çapı: 15 cm.
"Sultan ii. Abdülhamid (1876-1909)" tuğralı gümüş kabzalı, çelik gövde üzeri altın kakma tekniğiyle stilize tuğra işli ve "Kelime-i Tevhid" yazılıdır. Ahşap üzerine siyah deri ve yine tuğralı gümüş geçmeli kınının üzeri kalem işçiliğiyle zengin bitkisel motiflerle desenlidir.
'"Amel-i Hasan" imzalı, Hicri 1257 (M. 1841) tarihli, "sahibi Ali Ağa" ibareli, çelik gövde üzeri Mühr-ü Süleyman motifli, kabzası iki parça kemikten mamul yatağanın gövde üzeri altın ve gümüş kakma tekniğiyle işlenmiştir.
Demir üzerine altın kakma tekniğiyle yapılmış bitkisel motiflerle süslüdür.
Bakır kabzalı ve kınlı, çelik gövdeli hançerin üzerinde altın kakma tekniği kullanılarak eski Türkçe Allah‘ın isimlerinden üçü "El Melik, El Muiz, El Rauf" yazılı ve bitkisel motif desenlidir. Kabzasının ve kınının ön yüzeyi damla mercan ve habbe firuzelerle süslenmiştir. Arka yüzleri kabartma tekniğiyle floral desenlidir.
Kafkas işi, usta damgalı, savatlı gümüş kabzalı, çelik gövdeli kamanın gövde üzeri altın kakma tekniğiyle desenlenmiş olup, ibareli bir kartuş yer almaktadır. Ahşap üzerine deri kaplı ve "T.U." inisyalli gümüş geçmeli kınının üzeri çok zengin savat işçiliği ile süslenmiş. Kemer haznesi mevcut kama işçilik kalitesi itibariyle türünün dikkat çekici nadir örneklerindendir.